Wecycle Radio is weer in de lucht! In dit vervolg van de landelijke Wecycle radiocampagne worden klussers opgeroepen hun kapotte lampen direct in te leveren bij een bezoekje aan hun bouwmarkt.

Naast de radiocampagne liep deze maand een online en social media campagne ‘Relax en Wecycle je lampen!’ In twee ludieke video’s wordt online en via social media uitgelegd hoe mensen kapotte lampen klaarleggen, waar men ze kan inleveren en hoe ze daarna via grondstoffen weer nieuwe lampen kunnen worden. De campagne ‘Relax en Wecycle’ en deze variant van Wecycle Radio zijn campagnes van LightRec. Tot het eind van haar AVV voor armaturen, eind 2022, werkt LightRec nauw samen met Stichting OPEN om zoveel mogelijk lampen in te zamelen en te recyclen. Vanaf 1 januari 2023 neemt OPEN deze verantwoordelijkheid van LightRec over. Stichting OPEN is vanaf 1 maart 2021 dankzij haar eigen AVV al verantwoordelijk voor verlichtingsarmaturen en alle andere e-waste in Nederland.

De video’s zijn te bekijken op YouTube video 1 en YouTube video 2.

De spot is te beluisteren op wecycle.nl/radio.