Stichting OPEN

Stichting Oragnisatie Producentenverantwoordelijkheid E-waste Nederland (OPEN) is in december 2019 opgericht op initiatief van de productstichtingen  van producenten van elektrische apparaten. Stichting OPEN neemt vanaf 1 januari 2021 de producentenverantwoordelijkheid over van alle producenten en importeurs op de Nederlandse markt voor de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten (e-waste). Doel is om de groei in de inzameling te versnellen en om op afzienbare termijn de wettelijke inzameldoelstellingen te realiseren.

Daartoe stroomlijnt Stichting OPEN het proces van inzameling en recycling van e-waste, zorgt dat die tegen kwalitatief en kwantitatief optimale voorwaarden wordt uitgevoerd en verantwoordt de resultaten aan de overheid. De producenten dragen de kosten van het systeem en Stichting OPEN zal bij de overheid een Algemeen Verbindend Verklaring aanvragen om te verzekeren dat alle partijen bijdragen naar rato van hun activiteiten.

Werkt en Dagen

1 augustus — 1 december

Theater van Activiteiten

1 oktober — 1 december

Het leven dat ik verdien

1 augustus — 1 december

Van Signac tot Matisse

1 oktober — 1 december

”Cyborgs, zoals de filosoof Donna Haraway heeft vastgesteld, zijn niet eerbiedig. Ze herinneren zich de kosmos niet.”

Met zeven verdiepingen vol met opvallende architectuur toont UMoMA tentoonstellingen van internationale hedendaagse kunst, soms samen met kunsthistorische retrospectieven. Bestaande, politieke en filosofische kwesties zijn inherent aan ons programma. Als bezoeker wordt je uitgenodigd voor rondleidingen door kunstenaars, lezingen, filmvertoningen en andere evenementen met gratis toegang

De tentoonstelling is geproduceerd door UMoMA in samenwerking met kunstenaars en museums over de hele wereld en ontving internationale aandacht. UMoMA heeft een Speciale Aanbeveling ontvangen van het Europese Museum van het Jaar, en was één van de top kandidaten voor het Zweedse Museum van het Jaar prijs en de Raad van Europa Museum prijs.

Word lid en ontvang exclusieve aanbiedingen!

Leden krijgen toegang tot exclusieve tentoonstellingen en uitverkopen. Ons lidmaatschap kost €99,99 en wordt jaarlijks gefactureerd.